luni, 12 decembrie 2011

Invata si tu sa faci o rochie pentru o printesa!



     Stiu stiu stiu... am disparut o perioada si nu am mai postat nimic insa acum vin cu ceva nou...acum totul e schimbat...o sa vedeti mai jos ;)
 Se apropie Craciunul si vin vacantele si mai mult de atat vin serbarile copiilooorrrr :D
Si cel mai important vine serbarea de Craciun a nepoatei mele.Si cu ocazia asta m-am gandit sa sterg praful de pe masina de cusut pe care am neglijat-o in ultima perioada si sa ma pun pe treaba.



Am sa prezint in detaliu pasii care trebuie urmati pentru a realiza o rochie de printesa pentru fiica, nepoata, sora mai mica sau orice persoana draga.

1. Stabilim necesarul de materiale :


        1.  satin alb/ivoire  ......................................... lungime = 2 m; latime = 1.4 m
        2.  organza verde  ........................................  lungime = 2 m; latime = 1.4 m
        3.  papiote - alb/ivoire si gri deschis (am folosit gri deschis pentru ca nuanta de verde aleasa de mine se potrivea perfect cu ata gri :D )
       4.  fermoar alb sau verde ............................... min 22 cm ( care se monteaza ascuns )
       5.  banda decorativa cu paiete verzi.................lungime = 2 m; latime = 2 cm
       6.  "mos si baba".............................................vom folosi doar o pereche.
       7.   foarfeca
       8.  centimetru
       9.  bolduri
      10.  creta (va trebui si o culoare inchisa pentru a desena pe satinul alb)
      11.  elastic
La toate cele de mai sus mai adaugam 1 m lungime de captuseala si 2 m lungime de tul alb

2. Croim fusta clos

In principiu vom avea -    "1"="2" si "3" ="1" x 2

La fel si pentru satin si pentru organza, Insa fusta din organza va trebui croita cu 5 cm mai lunga decat cea de satin.

Despre cum croim o fusta clos voi scrie intr-o viitoare postare pentru ca acum mai importante sunt detaliile de asamblare.

3.  Croim bustul (top-ul)

Folosim un tipar pentru un bust clasic la care sa adaugam ulterior maneci. Eu am folosit un tipar din revista Burda, masura 128 fara a lua in calcul rezerve pentru cusaturi si tivuri ( am descoperit eu ca Ioana ar purta masura 126 daca ar exista, asa ca 128 fara sa adaug rezerve e perfect :-)

Vom obtine 4 parti ( 2-fata si 2-spate ). Pentru interior vom folosi tot satin pe post de captuseala asa ca vom mai taia inca 4 parti , astfel avem 2 busturi pe care le vom uni la gat si in laterale.



Si daca desfasuram topul trebuie sa obtinem un dreptunghi cu 4 gauri simetrice :-)


4.  Asamblam bustul de fusta si rochia incepe sa aibe contur ;)



5.  Croim fusta de captuseala

Aceasta trebuie sa fie cu 10-15 cm mai scurta decat fusta din satin si nu este necesar sa fie clos.In principiu in talie nu trebuie sa se increteasca pentru ca ar da prea mult volum, deci trebuie sa fie in talie exact cat este top-ul + rezerva pentru cusatura si tivuire.
Dupa toate acestea vom increti benzi late de 30 cm din tul si le vom coase pe exteriorul fustei de captuseala.





6.  Croim manecile

Eu am ales sa ii pun niste maneci bufante pentru a-i da un aer de printesa dar se pot pune orice tip de maneci.

 
Avem nevoie de 2 bucati de material cu dimensiunile de 25/42 cm. Cei 25 cm sunt de la umar pana peste cot si cei 42 cm ii voi increti pana se va potrivi perfect pe golurile top-lui.

Dupa ce am montat si manecile putem monta si fusta de captuseala la top-ul interior.

7. Pana acum avem asta :

Insa cusaturile din spate inca nu le-am realizat!!!

8.  Montarea fermoarului

Se masoara 15 cm din talie in jos pe fusta si se face semn cu creta.Pana aici se va coase fermoarul.Folosim talpa speciala de cusut fermoare  la masina de cusut si ne punem pe treaba.In prealabil trebui inseilat fermoarul pe material pentru a fi sigure ca nu o sa coasem stramb ;))
Dupa asta am cusut laturile fermoarului de captuseala top-lui cu mana. Mai exista o varianta si anume fermoarul sa se afle intre partea exterioara si captuseala pentru a nu se mai vedea deloc insa era un pic mai dificil si am zis k voi incerca data viitoare :-)


 Cand am cusut "mos si baba" nu am mai tinut cont sa cos doar pe captuseala pentru ca oricum in partea aceea la gat va veni aplicata banda decorativa.





9.  Aplicarea benzii decorative cu paiete

Aici intervine munca migaloasa....am cusut toata banda de mana.....nu prea aveam de ales :-D


 La inceput, capatul l-am indoit in interior pentru a nu avea margini care sa se desire.


Dupa cum am mai spus ....toata banda e cusuta doar pe partea exterioara a top-ului.




Dupa ce am cusut in jurul gatului, la capat am procedat la fel ca la inceput, adica am intors banda in interior.



Pentru ca aveam o cusatura pe mijlocul bustului, am aplicat banda decorativa si de jur imprejurul cusaturii .


 
Si in final am aplicat si in talie pentru a accentua o talie de viespe :-)

10.  Rezultatul final











Uhhh.....lung post-ul de azi....asa ca pentru cele cateva luni de lipsa :-)
Sper ca v-a placut si nu mai stati pe ganduri ...Fetelor aveti si voi o fetita, o nepotica, o persoana draga careia sa-i faceti cel mai frumos cadou de Craciun !!!

Nu uitati sa imi dati LIKE pe pagina de facebook daca va place ce ati vazut - http://www.facebook.com/pages/Unique-by-Raisa/187546224628572
We are all UNIQUE!
O seara placuta va doresc!
Kisses! :*:*:*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu